Mocht u geleerd zijn dat de zondag Gods dag is? hoort en zegt het voort.
Jezus is Heer van de Sabbat, en de Sabbat is om de mens gemaakt.
Heeft u een tegenbewijs dan hoor ik dat graag.
Mr 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
Mr 2:28 Zo is dan de Zoon des mensen een Heere ook van den sabbat.
En dan heb ik nog een vraagje?
Zijn alle mensen van de ZDA mannen en vrijgezel? Want hier komen Chas, Martime en Marten en dat zijn alle drie vrijgezellen?, voor zover ze dat zelf verteld hebben. Ik ga niet controleren!
Bestaat jullie kerk alleen uit mannen die vrijgezel zijn. Dan kom ik niet in aanmerking.
Straks kijken ze mij er op mijn werk aan dat ik hier post!
Cherry
Cherry,
wat voor onzin en vooroordeel kraam je nu weer uit???
Typisch een bekende manier van reactie van christenen welke het merkteken van de beest hebben…..
Ik ben geen vrijgezel, ben getrouwd, ben vader en opa. Tevens ook geen ZDA. Ik ben heel bewust geen lid van enig kerkgenootschap omdat ik maar een Heer dien.
Je weet niet wat je zegt. Sabbat is te moeilijk voor jou als volwassen om het te aanvaarden. De Heer zegt juist aanvaard het geloof zoals een kind dat doet.
matheus 18:
Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan.
4 Zo wie dan zichzelven zal vernederen, gelijk dit kindeken, deze is de meeste in het Koninkrijk der hemelen.
5 En zo wie zodanig een kindeken ontvangt in Mijn Naam, die ontvangt Mij.
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
En cherry ,
ik ben getrouwd met een vrouw dat een nauwe relatie met God heeft in alles wat ze doet. Zij begrijpt en ziet God daarom zowel in de natuur, in Zijn schepping, in de sabbat en Zijn woord. Zij heeft meer bijbel kennis dan dat ik bij jou ervaar.
Ik ben daarin zeer gezegend door God.
Het is een “kroonwerk” van God voor een man om zo’n vrouw te hebben.
Nogmaals je weet niet wat je zegt, zeer dwaas.
Vervolgens Cherry,
mocht je denken dat ik niet weet wat er in de evangelische kerken aan leer verkondigt wordt? Vraag @waterlelie hoe ik opgevoed ben. Zij is mijn moeder, ik kom ook uit de (dwaal)leer waar jij in geloofd.
Marten Dek
december 11, 2015 om 8:30 pm
@@@@
Speciaal voor Cherry.
van Ouweneel. een stukje dan.
Van Cherry, speciaal voor Marten :
Als jij Marten, Ouweneel wilt citeren, dan moet jij dat weten, maar wat ik schreef en wat jij er als de bliksum er weer uithaalde omdat de waarheid hier wat moeilijk ligt, heeft totaal niets met Ouweneel te maken.
Waarvan akte.
Cherry
Dan is dat overgenomen van Ouweneel door een ander,
Waarvan acte.
MD, Ik ga hier een link plaatsen naar Tube, over een predikant, die geen blad voor z’n mond houdt. Hij pakt hen goed aan zoals het ook moet, want de Here Jezus deed dat ook. Wat mij tegenvalt is zijn uitspraak over bijbellessen op Zondag, maar zijn preek bevatte geen fouten.
Well in het Engels, maar de teksten staan erbij, die getoetst kunnen worden.
Hij geeft als voorbeeld de leiders van Gods’ “volk”, dat zij de wetten wel gehoorzamen voor andere redenen, dan wat God bedoelde.
Zij hielden de wetten om anderen te onderdrukken en hun aanzien te verhogen om munt te slaan, zoals de charlatans van heden, in vele kerken dat doen.
Zij houden 8 of 9 wetten of helemaal geen en beweren God te gehoorzamen. Laat hen naar de video luisteren en zich schamen. Die predikant liegt er niet om en pakt hen goed aan.
https://www.youtube.com/watch?v=crEyDnlC31w
@@@@
Speciaal voor Cherry.
van Ouweneel. een stukje dan.
Willem Ouweneel: “Ik geloof dat diegenen gelijk hebben die zeggen dat de sabbat nooit verschoven is naar de zondag. Op de zondag mag je absoluut niet de sabbatswetten van het Oude Testament toepassen. Er zijn heel veel mooie redenen om samen te komen op zondag. Maar dat is iets heel anders dan een verplichte zondagrust. Dat is de zondag nooit geweest in Bijbelse tijden. Dat hebben mensen er zelf van gemaakt. Al moet ik daarbij zeggen dat het goed is om een dag in de week te rusten.” Zegt Ouweneel en als laatste kan de zondag ook wel!!!!
CIP.nl – Op zondag absoluut niet sabbatswetten toepassen En kijk maar meer naar deze aartsleugenaar en wolf in schaapskleren.
Met vr. gr.
Marten Dek
Ouweneel??
Je zit er alweer naast. Niks Ouweneel!
Hoe kom je bij zulke ideeën”? Helem aal niks van Ouweneel erbij! Duimdrop!!??
Cherry
@@@@
Bewijs dat maar.
Exact wat Ouweneel schreef.
Geen letter van jou er bij.
Gewoon pikken van internet en doen alsof jij het schrijft.
Met vr. gr.
Marten Dek.
Beste Cherry,
Dat van Ouweneel, de wolf in schaapskleren, dat stuk heb ik, en velen al gelezen.
Ouweneel weet het heel goed hoe het zit. Maar aangezien hij in satans handen is, kan hij het ook heel mooi verdraaien.
Ik neem aan nu je dit weet, het niet erg vindt.
Dat je op sabbat geen vuur mag maken, geen lift gebruiken en zelfs geen telefoon opnemen. Dat zou inderdaad een Juk zijn.
Je mag alles, alles wat geen geld kost. Wel met de bus als het voor God is. Naar een dienst gaan bv als er geen andere mogelijkheid is. Ik heb nu getankt en mag met de auto naar de kerk. Straks op Sabbat mag ik niet meer tanken. Geen ijsje kopen enz.
Maar als jij naar Ouweneel wil luisteren, ga je gang. Ik heb dat hele stuk al gelezen en dacht in het begin, Ouweneel ziet het licht. Maar daarna verder op een dwaalspoor.
Fijne Sabbat die voor de mens is gemaakt.
Ja Dat leest Ouweneel liever niet.
Met vr. gr.
Marten Dek.
“Gaat uit van haar” nu het nog kan!!!!
“Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over..” Hebr.10:26 ..” maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de weerspanningen zal verteren.”
En dit : “Ieder die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid.” 1Joh.3:4
Die mensen vóór de tijd van de Here Jezus , hebben de Levieten en de heidenen leven naar hun eigen wetten , die worden naar hun wetten geoordeeld , zoals de zondvloed en
S. & G. Zij die zonder wet leven gaan zonder wet verloren.
Bijbel : “Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.”
Rom. 2:13-14
Wij die ná Golgotha leven hebben een Nieuw Verbond, waarvan de regels in het hart en in het verstand geschreven zijn, zodat ze niet afgeschaft kunnen worden, wél bewaard. Hoe hebben zij dat “toch” kunnen afschaffen ??
Hebr. 8:10 & 10:16
@@@@
Ik ga naar huis,
Maar dat kan niet
Want ik heb geen huis
Wat een verdriet
Ha, er is een troost
Maar een thuis heb ik wel
Daarop een vreugde toost
Die smaakt me wel
Ik woon op een varend boot
liggend hier dan weer daar
Eens ga ik daarop ook dood
En ben ik met alles klaar
Maar toch niet helemaal
Een nieuw leven voor de deur
Dat is een ander verhaal
Daar is nooit meer gezeur
Daar gaat niemand meer dood
Is geen haat en ook geen nijd
Als je doet wat Jezus gebood
Dan is er ook geen spijt
Gaan jullie straks ook mee
Naar dat prachtige oord
Van liefde en alles vree
Ik heb het van Jezus gehoord
Jezus stierf voor jou en mij
Alle zonden kunnen vergeven
Ook Jezus maakt dat blij
Op naar dat vernieuwde leven
Nieuwe hemel en aarde
Zijn belofte ons bedacht
Meer is niet van waarde
Waar ik nu op wacht.
Marten
Beste Cherry,
Je blijft het proberen. Ik geloof alleen God en Jezus. Als jij denkt dat Paulus het betere weet dan Jezus, ik ben niet jouw baas.
Grootste crisis van Nederland !!!!
Crisis !!!!
Misschien, nee zonder misschien, verkeert heel de wereld in de grootste crisis die ooit heeft bestaan.
Ik heb het niet over de bankcrisis, maar over Jezus waar heel de wereld over praat. Ook zij die niet geloven.
Onze koning en koningin en alle christelijke partijen, storten Nederland in een poel van corruptie en verrotting!
Wij zijn een zeer tolerant land, dat is heel goed. Maar vele wetten zijn volledig uit de hand gelopen.
Wet is wet. Ja de koekoek. Een wet zonder moraal en liefde is een NEP-wet.
Als de wetten niet voldoen aan Gods Tien Geboden, dan is de wet een farce in veel gevallen.
Dat is er ook mis met onze koninklijke familie en allen die daarmee in zee gaan.
Met onze christelijke leiders, die mensenwetten boven die van God stellen.
Onze koning behoort een voorbeeld te zijn voor het hele volk.
In Israël lees je het de hele Bijbel door. Valse koning betreffende Gods Geboden.
Het volk verviel tot een gruwel in Gods ogen.
Een oprechte koning in Gods Geboden wandelende, en het volk ging daarin mee.
En God zegende het volk.
Voorbeeld doet volgen als het een goede is of een slechte is. De steen die men in het water gooit.
De kringen worden steeds groter.
Deze crisis brengt mensen naar een groot verval.
Je kunt het voorkomen door Jezus volkomen te geloven, en Gods Geboden doen.
Niet het leugenachtige gebod van Rome wat al in Daniël 7:25 is voorspeld.
Maar ook in Gods Vierde Gebod dat heel de wereld en helaas ook ons voorbeeld de koning, heeft verlaten.
Alle gelovigen die met valse leraren de zondag van Rome liever hebben dan de SABBAT van God.
Men schreeuwt het van de daken, “bedenkt wat van boven komt” maar doen wat van de aarde komt!!!!
Gaat uit van haar, zijne majesteit, EO PKN en alle zondagsvierders.
Jezus zegt dat de Sabbat voor de mens is gemaakt, ja, dat Hij ook Heer is van de Sabbat.
Onze koning geloofd dus Jezus niet. en onze christelijke partijen ook niet.
Hoe kunnen er meer den één christelijke partij zijn???? Hoe meer dan één geloof????
Denk daar maar eens over na.
Met vr. gr.
Marten Dek
Zijn komst is zeer spoedig!
http://www.martendek.nl
@@@@
Sorry dat ik dat van jou weer niet geplaatst heb Cherry, maar misschien heb je wat aan deze Bijbelteksten.
Je hebt Jezus niet zo lief dat je Hem gelooft.
Dan toch maar lever de traditionele zondedag van Rome als een wet van het beest.
Met vr.gr.
Marten Dek.
@@@@
Beste Cherry,
Ik heb er nu ongeveer vier van je beschrijvingen niet geplaatst. In de laatste schrijf je dat wij het nu eens zijn. Voor eens vergat je het woordje ON. Oneens dus.
Je hebt gelijk dat Gods Wetten in ons hart gelegd zijn. Maar dat jij de Sabbat van het Vierde Gebod niet wilt is jouw keuze.
Met vr. gr.
Marten Dek.
Al jaren steggel jij over hetzelfde op verschillende sites. En………………………………………………………….
Mt 15:4 Want God heeft geboden, zeggende: Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven.
Mt 15:9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.
Mt 22:40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Mt 28:19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Mr 10:19 Gij weet de geboden: Gij zult geen overspel doen; gij zult niet doden; gij zult niet stelen; gij zult geen valse getuigenis geven; gij zult niemand te kort doen; eer uw vader en uw moeder.
Mr 12:29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israel! de Heere, onze God, is een enig Heere.
Joh 14:21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren.
Mr 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
Mr 2:28 Zo is dan de Zoon des mensen een Heere ook van den sabbat.
Met vr.gr.
Marten Dek
Denk eens één keertje na.
Marten Dek, bekende van radio en de tv. Chas en Maritime de alleswters.
Jullie weten alles van de sabbath en hoe lang Jezus in het graf moet liggen. Zelf heeft jezus er geen stem over.
Jullie doen alles goed..
En ik…. arme ik… ik doe alles fout.
Ik lees fout, ik begrijp het niet, ik ben een beetje dom en ga zo maar door.
En ik dacht, nou een beetje christelijke site, liefdevolle mensen, God is liefde, ja wat is God eigenlijk hier?
Ik moet doen wat hun willen.Ik mag hier niet doen wat ik wil. Want als ik dat doe, dan hoor ik er niet bij en kan ik niet zo meepraten. Maar dat zoek ik niet!
Er is hier zo weinig liefde, en is geen warmte, er is hier alleen maar gij zult….en gij zult niet…!
Cherry
@@@@
Weinig liefde hier????
Er word hier alleen maar met en over liefde gesproken.
Maar wat is liefde? Je moet de liefde herkennen die hier is.
We vertellen iedereen dat God en Jezus liefdevol genadevol en rechtvaardig is.
We vertellen je dat je God lief moet hebben boven alles en je naaste als jezelfe. Geven vaak Bijbelteksten erbij.
We vertellen je dat Jezus de Weg is.
We vertellen je hoe Jezus de weg ziet.
We vertellen je dat je als je doet wat Jezus van je vraagt, je een geweldige toekomst te wachten staat.
Een toekomst waar geen ellende doodslag en leugen meer is.
We vertellen je dat er mensen [voorgangers zijn] die met mooie woorden de Woorden van God verdraaien.
We vertellen je dat Jezus het over de 10 Geboden heeft.
We vertellen je dat Jezus vertelde dat de Sabbat voor de mens is gemaakt.
We vertellen je dat die mensen met al die mooie woorden zeggen dat Jezus liegt. Maar jij denkt dat die mooie woorden mensen de waarheid vertellen. Dat doen zij ook, maar niet de hele waarheid.
Hen geloven de meeste mensen op hun woord zonder na te vorsen in Gods Woord.
Drie dagen en nachten. God wil de zondag wegens op eerste dag opgestaan. Worden geleerd met prachtige woorden.
====
Met groen mag je pas oversteken worden onze kinderen geleerd. Vol vertrouwen rennen zij over als het licht op groen gaat. En dan rijdt er een auto door rood. Dag kindertjes.
====
Ja wat is liefde???? Vertellen dat er ook auto’s door rood rijden.
Ja wat is liefde???? Vertellen dat de Sabbat het groen licht is en dat velen door rood rijden=de dood. Geboden van God negeren.
Dat de zondag veilig is. Veilig door rood rijden mag.
====
Jij mag mij vertellen wat liefde is.
Ik vertel jou wat mijn liefde is. Ontelbaar malen jou hetzelfde uitleggen.
Je vraagt weer wat Paulus bedoelde dat je door de wet niet behouden kunt worden. Dat is het OT wet waarvan Jezus bij leven al vertelde dat die veranderd is in alleen Gods Tien Geboden.
Elk Gebod van de Tien Geboden houden als een liefdes Gebod is je redding. En waar je faalt Zijn Geweldige Genade als je spijt betoont. “Ga heen en zondig niet meer”
Met vr. gr.
Marten Dek
Sorry cherry,
Er is maar 1 waarheid en dat vind je in de bijbel.
De bijbel moet in harmonie zijn met alles wat er beschreven staat.
De teksten die wij noemen staan beschreven en toch neem jij het niet aan dat het beschreven is en dat het niet de bijbelse waarheid is.
Ik vind het heel jammer want je weet niet wat het doet in je persoonlijke relatie met God.
De Here Jezus zegt ” ga heen en zondigt niet weer.” God zegt: in de OT, zonde is het is overtreden van Zijn 10 geboden.”
Dus de Here Jezus zegt: overtreed niet meer de 10 geboden als je naar Hem luistert.
Daarom staat er in de NT “geloven in de Zoon van God EN bewaar/doe zijn geboden.
Het sabbat houden is een zegen van God, dat jij telkens mist.
Jij hebt er geen weet van helaas.
Zondags vereerders passen niet bij Israel en bij de Heer van de sabbat.
Als jij de bijbel kent, dan weet je dat God op de millimeter nauwkeurig is in Zijn doen en laten en maakt ook geen uitzonderingen zoals wij als mens gewoon zijn om te doen.
De duiveltje heeft jou te pakken helaas om alles mens gericht te verdraaien als het om de bijbel gaat.
Dat is ook de leer van de zondags kerken. Niet meer God gericht maar mens gericht.
Daarom begrijp ik ook waarom je alles er aan doet om de sabbat te verketteren. Het past beter bij de mens want dan kunnen ze gewoon doorgaan met hun oude leven nadat ze gedoopt zijn.
@@@@
Beste Cherry,
Wij spannen niet samen tegen jou. Wij vertellen hoe de Bijbel in elkaar zit. Wat Jezus zegt. Ook wij zouden blij zijn als je het alleen maar eens onderzocht.
Als je eens leest met eigen ogen hoe de RKK beweert, “Dat God het goed vond, dat de mens zich gerechtigd voelde om de Sabbat naar de, dag van de zon, te verplaatsen. En toen zij wat slimmer werden maakten zij er van dat men op de eerste dag bijeen kwam. En toen kwam de verrijzenis, die niet klopt.
Ik wil het voor je bestellen. Ik wil het voor je betalen. Je kunt het ook hier lezen.
Met vr. gr.
Marten Dek.
Beste Cherry,
Weer ben je geweigerd. Steeds draai jij met woorden die de RKK ook bezigde. Zij zeggen ook dat wij Jezus moeten gehoorzaam zij.
En de Sabbat willen zij niet.
En drie dagen en drie nachten willen zij ook niet.
Maar de dag van de zon willen zij wel.
====
25 Hij zal uitvaren tegen de allerhoogste God en zijn heilig volk onderdrukken. Hij zal proberen hun kalender en hun wetten te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen zij aan hem overgeleverd zijn.
26 Daarna zal de rechtbank hem vonnissen. Men zal hem de macht ontnemen en hem volledig vernietigen.
====
Leg mij maar uit waar en op wie dat slaat.
Met vr. gr.
Marten Dek.
De wet van God is onverminderd van kracht en blijft de maatstaf in het goddelijk oordeel. Pred.12:13-14 ; 2Cor.12:9 ; Hebr.10:16-17
Maar waarom schrijft Paulus: Wie door de wet behouden wil worden, is van de genade vervallen.
Het kan dus niet zoals Chas steeds beweert.
Cherry
@@@@
Zomaar ook hier.
Beste Arina,
Geweldig is dat toch zo’n God te mogen hebben. [God genas haar van hoofdpijn.]
God wil ook dat de Zijnen gered worden en stuurt reddingsboten naar mensen die Hij lief heeft. Het is aan die mens of hij/zij daar gebruik van willen maken. Ken je het verhaal van die man die driemaal een reddinsboot voorbij zach voorbij komen. Tod driemaal toe. Nee nee ik ga niet mee, God red mij. En hij verdronk. Toen riep hij God aan en vroeg waarom heeft u mij niet gered. Driemaal stuurde ik jou een reddingsboot en je hebt geweigerd.
Geloof het of geloof het niet, maar ik ben daarin voor alle zondags vierders een reddinsboot, en niet ik alleen, velen met mij. Ik mag van God mensen wijzen waardoor zij gered kunnen worden. Het staat heel simpel in Gods Woord de Bijbel. Ik geef het je nu persoonlijk al tweemaal aan. Zie mijn vorige mail aan jou. En wat ik nu schrijf is niet mijn verdienste maar door de Kracht van God. Ik begrijp dan ook niet waarom God mij daarvoor gebruikt. Maar Gods wegen zijn nu eenmaal wonderbaar.
Ik was zondagsvierder. Echt net zo gelovig als jij bent. God genas je van de hoofdpijn. God wil je nu redden voor Jezus komt. Dat kan alleen als je God in alles gehoorzaam wilt zijn. Ja God liefhebben boven alles. Boven je Fam. vrienden en kennisen. Ja ook boven je kleinkinderen. En het gekke is dat je dan nog meer van hen kunt houden. God is wonderbaar!!!!
Toen sprak God tot mij. “Marten, gedenk dan Sabbat Dag, het is Mij een TEKEN tussen Mij en tussen jou. En het is Mij een teken tussen Mij en de mensen!!!!” Daar stond ik. Of liever ik zat gewoon in mijn stoeltje op klaarlichte dag, dat het gebeurde. Ik was er onderste boven van. Er waren mensen die beweerden dat het niet van God was. Maar ik had al zoveel meegemaakt met Gods wonderen.
Mijn kinderen moesten van mij een jaar naar een zondagsschool om ook van anderen te leren wie God is. Mijn jongste kind toen 13 ongeveer, en ik vond het tijd dat hij net als de twee anderen er aan toe was.Dan doet het volgende zich voor. Een piepklein advertenite vroeg mensen die 30 lessen wilde volgen door de gehele Bijbel heen. Op woensdag middag. Ik gaf mijn zoon de keus met mij mee of zoals afgesproken. Hij ging met mij mee. Een uur TV over de Bijbel en uitleg. nabespreking met koffie of wat je wilde. Kosteloos. Jezus gaf het immers ook om niet. De laatste les was over de Sabbat. Ik was verbaast. Om het niet te lang te maken, ik ben van doop door besprenging, naar de Doop van Jezus gegaan. Onderdompeling. De mooiste dag van mijn leven. En van de zondag naar de Sabbat..
Wat ik over mij heen kreeg van Fam. vrienden en kennissen. In het begin kreeg ik het ook met mijzelf behoorlijk aan de stok. Het kon mijn dood wel eens worden werd er gezegd. Nu het is mijn leven geworden met Hem die zegt dat Wij Gods Geboden moeten doen als wij Hem lief hebben.
als je op CP martendek.nl in tikt kom je ook mijn site tegen. Daar kun je mijn getuigenis lezen. Hier ook ergens bij getuigenissen. Je ziet zelf ook de weerstand van mensen als ik dit vertel, namens God. Er zijn zelfs dominees die zeggen, en ik heb er 1001 gesproken en geschreven. Als ik met emerites ga, ga ik ook de Sabbat vieren. PKN EO Houer of Pouer en kerken zijn bedrijven geworden. De baas bepaald hoe de leer moet zijn. Maar mijn Baas en Schepper is God en niet de mens in schaapskleren waar Jezus overduidelijk voor waarschuwde.
Mijn schip wil niemand hebben die de zondag viert. Alle dominees van Nederland niet. €200.000, minimaal waard. Er zijn maar twee mogelijkheden. Zij kunnen de zondag Bijbels niet bewijzen. Of zij hebben de beloning op aarde al ontvangen en mogen niet met Jezus mee. Macht en eer van de aarde is hen liever dan de Woorden van Jezus. Liever geen Vierde Gebod maar een gebod van Rome. Woorden van Jezus onderuit halen. “De Sabbat voor de mens gemaakt” geloven zij niet, en velen met hen niet. En toch beweren dat zij Jezus geloven.
Onderzoek het eens in Gods Woord.
Met vr. gr.
Marten Dek
Dat komt omdat jullie steeds minder dan halve antwoorden geven en die antwoorden zijn ook meestal onbruikbaar!
Ik schreef al eerder dat de joodse kalender niet gelijk loopt met onze kalender.
1. De joodse kalender kent slecht 360 dagen. dus ieder jaar verschuift de joodse kalender t.o.v. onze kalender. Als je dus zeker meent te weten op welke dag Jezus gekruisigd is, dan moet je precies weten in welk jaar dat was en hoe de verhouding van de twee kalender t.o.v. elkaar toen waren.
2. Jezus was “in het huis Bethanië” buiten Jeruzalem. Dus moest Hij steeds op en neer.
Dat was twee dagen voordat het Pasen was:
Mt. Hoofdstuk 26
[1] Toen Jezus al deze woorden beëindigd* had, zei Hij tegen zijn leerlingen: [2] ‘Zoals jullie weten is het over twee dagen Pasen, en dan wordt de Mensenzoon overgeleverd om gekruisigd te worden.’
Toen kregen we de eerste dag van de ongedesemde broden.
Die nacht werd Jezus gevangen genomen. Dat was de avond twee dagen voor Pasen.
Cherry
@@@@
Toch weer aan het blonderen geweest?
De Joden weten exact wat de Sabbat is.
Jezus en God weten exact wat de Sabbat is.
Van de opstanding mag je denken wat je wilt, maar dat heeft niets met de Sabbat te maken.
Vanaf nu verwijder ik alles als nog langer onzin uit gaat kramen.
Nadenken is er bij jou en zondagsvierders nu eenmaal onmogelijk. De hersenspoeling heeft zijn werk goed gedaan.
Met vr. gr.
Marten Dek
Kielhalen???
Hoe kom je er op!!!
MD>>>> Strenge Chas<<<<
MD, Je begint als de KERK te lijken, waar men “koekjes” uitdeelt ipv de harde feiten. Je hebt 3 posten niet geplaatst, zonder eerst te bespreken. Mijn getuigenis voor de waarheid, zal nooit veranderen. Ik ben ook keihard op Tube. De Schrift is een 2 snijdend zwaard, wat ik post geldt ook voor mij. Dus ik ben ook niet vriendelijk voor mijzelf, om wakker te blijven.
@@@@
Beste Chas, ik behandel elk mens hier gelijk. Soms heb jij een streepje voor.
Je moet meer liefde voor jezelf tonen, dan heb je dat ook voor een ander. Ik hoop je nog eens te ontmoeten.
Je bent hier ook welkom.
Ik wil uit liefde hier de mens benaderen. Dat sommigen te blond zijn dat doet er niet toe. God houd van alle mensen. maar niet van ongehoorzame mensen.
Cherry komt steeds met dezelfde vragen op een andere manier daar plaats ik heel veel niet van.
Door mijn manier heb ik buiten dit om, veel mooie contacten. Ook over de Sabbat die mensen tot nadenken zet.
Gods Kracht door mij heen bracht deze week drie mensen naar onze kerk. Extra mensen. En binnen kort één uit Nieuw-Vennep die ook een keertje komt kijken.
In Leeuwarden mogelijk een paar die daar naar de kerk gaan, om eens te luisteren.
Ook komen mensen bij mij aan boord om er over te spreken.
Voorbeeld zijn is mijn slogan.
Met vr. gr.
Marten
Je hebt je ingeschreven voor updates van nieuw commentaar bij dit artikel.
Door Chas1 op 06-12-2015 10:08
Trouw aan de wet en werkgerechtigheid. Laat niemand beweren, dat het bij het houden van de geboden van God om werkgerechtigheid gaat. Diegene die gelooft dat men door het houden van de geboden gerechtvaardigd zal worden, probeert het onmogelijke, want één zonde in het leven van een mens bewerkt de eeuwige dood, als hij niet persoonlijk een beroep doet op de vergevende kracht, door het bloed van Jezus Christus. Maar wij kunnen er zeker van zijn, dat Hij ons onze zonden vergeeft wanneer we ze oprecht belijden en nalaten. 1Jhn.1:9 ; Spr.28:13 ; Luk.15:18-24.
De wet van God is onverminderd van kracht en blijft de maatstaf in het goddelijk oordeel. Pred.12:13-14 ; 2Cor.12:9 ; Hebr.10:16-17
Je mag ze natr. ook helemaal afschaffen hoor, dat is de keuze die je nog hebt.
@@@@
Sinterklaas.
Bijzonder feit over Sinterklaas. Op feiten onderzocht. Dus ook waar.
Geboren in Mira wat nu in Turkije ligt.
De heer Nicolaas was een christelijke voorganger van de Nikoaliten waar Paulus de Boodschap van Jezus bracht. Later dat God in Openbaring zegt de leer der Nikoaliten haat. Op.2:6 en 2:15.
Deze Nicolaas was een jongeman van zeer rijke ouders.
Hij had een arme buurman met drie dochters.
Nu was het daar gewoonte dat vrouwen zonder bruidsschat de prostitutie ingingen.
Om dit te voorkomen gooide Nicolaas een goudklomp naar binnen. Zo dat de vrouw een bruidsschat had. De tweede maal ook. En de derde maal ook, en dat goudklompje viel in een schoen.
Anno het jaar 1000 eigende de RKK Rome Nicolaas op als een bisschop, dus Sint Nicolaas. Een van de drie heiligen van Rome die geen martelaren waren of een wonder hadden gedaan. Deden als of Nicolaas in Rome geboren was. Hebben zijn botten naar Rome gehaald en in Mali, in de laars van Italië gebracht.
Het was dus een christen die goed deed. En al het andere is nep van de Roomse kerk.
====
Met vr. gr.
Marten Dek.
Beste Chas,
Ik heb beide niet geplaatst. Ik vind het soms te hard en wil dat hier niet. Daarom plaats ik van anderen ook niet als het niet vriendelijk is.
Jij staat bij mij hoog op de ranglijst met je eerlijkheid en de liefde voor God en Jezus.
Daarin moet je met liefde een uitstraling hebben die mensen aanspreekt. Jezus wil dat wij een voorbeeld zijn, en dat wil ik met mijn site ook. Liefde voor je vijand tonen. God zal oordelen, en wij mogen oprecht van mensen houden, ook al doen zij niet wat God van hen vraagt. Wat Jezus van hen vraagt. Die keuze mag men zelf bepalen.
Met vr. gr.
Marten broeder van jou in de Heere.
Ik heb persoonlijk niets tegen jou, maar als Chas er bij komt, dan heeft Chas een hele erge nadelige invloed op jowu gedrag. En daar ben ik de dupe van!
Want ik mag niet zeggen dat er minstens drie keer in de bijbel staat dat Jezus opgestaan is op zondagmorgen en er staat wel 10 x in dat dat op de derde dag is geweest.
En wie in Hem gelooft die is behouden. Ik ben een kind van Hem en God is mijn Vader.
Cherry
@@@@
Ik ben niet beïnvloedbaar.
De dag begint bij de avond. dus Sabbat avond en dag. eerste-dag avond en nacht tweede-dag en avond en dat is dus eigenlijk al de dinsdag.
Drie dagen en drie nachten. Op de derde dag is Jezus opgestaan, maar dat is niet op de valse zondedag.
In de tijd van Noach dachten zij, haha het water komt niet.
En denkt men haha ik heb genade. Je merkt het wel met het ongeloof in Jezus.
Geloof maar wat jou het beste lijkt. Misschien past God zich wel aan, aan jou. Veranderd God even Zijn Tien Geboden speciaal voor de zondedags vierders.
Met vr. gr.
Marten Dek.
Cherry jij snapt er niks van.
De Here Jezus brengt eerst iemand onder de genade door vergeving van zonde en daarna weer onder de wet. Zie wat Jezus tegen Maria van Magdala zei. Eerst vergeving van zonde daarna “ga heen en zondig niet weer”.
Hoe blind kan iemand zijn.
“Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze mijn minste broeders (niet) hebt gedaan, hebt gij het (ook) Mij (niet) gedaan.” Mat.25:40,45.
Dit heeft natuurlijk ook te maken met het verkondigen van “dwaal” leer, zoals het afschaffen van de 4e wet, want die wet geldt ook voor de vreemdeling, die in jouw huis is.
“De sabbat is gemaakt om de mens, en niet de mens om de sabbat.” Mrk.2:27
“En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaardigen naar het eeuwige leven.” vs.46
“Maar indien gij het leven wilt binnengaan, onderhoud de geboden.” Mat.19:17
“(Want) besneden zijn betekent niets, en onbesneden zijn betekent niets, maar wél het houden van Gods geboden.”
1Cor.7:19
“Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde,” Jhn.15:10
Deze verzen zou je ook moeten afschaffen, of jezelf laten “kielhalen” door MD, ná de koffie.
@@@@
Dat is het Cherry is bang voor het kielhalen.
Met vr. gr.
Marten Dek.
WAAROM IK NOG NIET BIJ JOU OP DE KOFFIE BEN GEKOMEN.
WEL, ALS JE VERLIEST IN DE DISCUSSIE, DAN WORD JE BOIOIS EN DAN PROBEER JE MET BEDREIGINGEN EN INTIMIDATIE DE ANDER TE OVERTUIGEN EN ALS DAT OOK NIET LUKT, DAN PROBEER JIJ DE ANDER HET WOORD TE ONTNEMEN. Precies zoals Chas dat altijd deed.
Een raar geloof. de ander heeft geen mening volgens jou! En als ze die toch heeft, dan mag ze die niet hebben. je bent precies een islamietenvent!!!
Cherry
Wat een vooroordelen heb jij over mij.
Ik en intimideren? Je mag denken wat je wil.
Ik scheld ook hier nooit en waarom wel ergens anders.
Hoeveel jaar praten/schrijven wij al. En nog ken je mij niet.
Zelfs op één vraag, moet je Jezus gehoorzaam zijn? Heb je geen antwoord.
Ik daag je alleen maar uit. Maar je bent bang lees ik hier boven.
Ga je gewoon eerst bij de politie langs en vraagt naar mij, en stelt dat je graag wilt dat zij ons in de gaten houden. Ik wil wel mee hoor naar de politie. Als dat uiteindelijk leid naar behoudenis van jou.
Met vr. gr.
Marten Dek.
Als het klopt wat jij zegt, dan zeg je ook dat Jezus een leugenaar is met Zijn Sabbat en met Zijn drie dagen en drie nachten.
Als je het niet winnen kunt, begin je zo! Maar dat een teken van zwakte!
Cherry
Dat mag jij mij Bijbels uitleggen.
De Sabbat voor de mens gemaakt. Drie nachten.
Met vr. gr.
Marten Dek.
In bijbelse tijden maakte men bij berekeningen van tijdsperioden gebruik van de zogenaamde “inclusieve berekening” (inclusive reckoning) en de teksten die spreken over NA drie dagen betekenen eenvoudig: NADAT de derde dag was aangebroken. In betekenis is dit precies hetzelfde als: OP de derde dag of TEN derden dage. Matt. 27:63. Marcus 8:31. 9:31. 10:34.
In Bijbelse tijden werd dus gebruik gemaakt van de inclusieve berekening of vóór-datering terwijl wij in onze Westerse wereld gewend zijn gebruik te maken van na-datering. Wij zeggen dat iemand op zijn verjaardag 40 jaar oud is wanneer hij in feite aan zijn 41ste jaar begint en dus 40 levensjaren heeft VOLTOOID – dat is dus na-datering. In Bijbelse tijden werd iemand 40 jaar oud genoemd wanneer hij aan zijn 40ste jaar BEGON – en dat is dus voor-datering.
Hier ligt het probleem. Wij maken gebruik van een andere berekeningsmethode en wanneer wij de berekeningswijze uit Bijbelse tijden uit het oog verliezen komen wij absoluut tot onjuiste conclusies.
Jezus is dus, volgens de Bijbelse berekening, in het hart der aarde geweest TOT het derde dagdeel van 24 uur, waarbij dus ook het nachtelijk deel behoort, was aangebroken. En zo werd Jezus opgewekt op een moment TIJDENS het derde dagdeel – of zoals het duidelijk in verschillende bijbelteksten staat – OP de derde dag of TEN derden dage.
Een Bijbelse illustratie van deze berekeningswijze vinden wij bijvoorbeeld ook in het boek Esther. In Esther 4:16 lezen je dat Esther opdracht gaf: “Ga heen, vergader al de Joden die zich in Suzan bevinden, en vast om mijnentwil: eet noch drinkt DRIE DAGEN, ZO MIN DES NACHTS ALS DES DAAGS. Ook ik en mijn dienaressen zullen op DEZELFDE WIJZE vasten en dan zal ik tot de koning gaan…”
Er is duidelijk sprake van drie dagen vasten – zowel des daags als des nachts. Volgens onze begrippen zou Esther dan naar de koning moeten gaan op de vierde dag nadat men drie dagen en drie nachten had gevast.
Volgens Bijbelse berekening echter, zou Esther naar de koning gaan – niet nadat drie dagen van 24 uren VOORBIJ waren maar op een moment nadat het derde dagdeel van 24 uur was aangebroken en dus OP de derde dag.
En zo lezen je dan ook in Esther 5:1, 2 “Op de derde dag nu hulde Esther zich in een koninklijk gewaad en ging staan in de binnenste voorhof van het paleis des konings… en de koning reikte Esther de gouden schepter toe.”
anneer je nu, vanaf Vrijdagmiddag, een bijbelse berekening gaan maken met betrekking tot de dood van Christus en Zijn opstanding, dan krijgen we het volgende:
3 – 6 uur op de namiddag: eerste laat-dag.
6 – 12 uur op de avond: eerste laat-nacht.
12 – 6 uur in de morgen: eerste vroeg-nacht.
6 – 12 uur op de voormiddag: eerste vroeg-dag.
12 – 6 uur op de middag: tweede laat-dag.
6 – 12 uur op de avond: tweede laat-nacht.
Tellen je nu, volgens de Bijbelse dagindeling, de vroeg en laat dagen en nachten op, dan komen we precies op 3 dagen en 3 nachten.
De Bijbel geeft duidelijk aan dat Jezus na de sabbat, zeer vroeg op de eerste dag der week, is opgestaan. Je leest dat de vrouwen met de specerijen zich zeer vroeg op de eerste dag der week naar het graf begaven – toen het nog donker was – toen het begon te lichten – en zij vonden het graf leeg. Christus was dus al opgestaan.
WEES DAN EENS EERLIJK!
Heb jij heel je leven de tien geboden volbracht???
Cherry
Ik geloof Jezus!!!! Niemand kan dat, dus ook ik faal.
Met vr. gr.
Marten Dek
Ik had daarnet een mailtje ontvangen waarin Jes.54:8-11 wordt besproken. En “daar” zijn ze blijven steken, zij lezen niet wat er in vers 13 staat : “Al uw zonen zullen leerlingen des Heren zijn, en het heil uwer zonen zal groot zijn; door gerechtigheid zult gij bevestigd worden.”
Hoezo leerlingen zijn, als ze niet willen luisteren ? Hoezo, gerechtigheid zonder wetten ? Zij luisteren alleen naar mooie beloften, en de rest laten zij stikken.
Geloof “zonder” werken is DOOD. De werken moeten volgens de wetten zijn.
Dan wordt er ook nog gezegd dat er velen “gered” zullen worden, terwijl de Here Zich afvroeg of er nog geloof zal zijn wanneer Hij komt.
Je wordt lekker gemaakt om zonder wetten te leven, maar toch ook nog gered te worden.
En men gelooft in zulke leugens.