Sabbat of Zondag

Mocht u geleerd zijn dat de zondag Gods dag is? hoort en zegt het voort.
Jezus is Heer van de Sabbat, en de Sabbat is om de mens gemaakt.
Heeft u een tegenbewijs dan hoor ik dat graag.
Mr 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
Mr 2:28 Zo is dan de Zoon des mensen een Heere ook van den sabbat.

1.554 gedachten over “Sabbat of Zondag”

  1. Wie dus in de genadetijd de wet wil onderhouden, is van de genade vervallen. Jezus heeft voor ons het Nieuwe Verbond in zijn Bloed gebracht. Dat is anders dat de wet van Mozes. Het nieuwe is gekomen, het oude is voorbijgegaan.
    Jezus heeft mijn zonden op Golgotha weggedragen. Daarom prijs en eer ik Hem en doe ik goede werken. Dat is precies wat Jacobus ons leert. Doe goed en zie niet om. <<<

    Dat was van Cherry en slaat nergens op. "Goede werken doen", volgens welke maatstaf ? Zonden "blijven" totdat je bekeerd bent en gehoorzaam blijft.

    "… gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen, maar om te dienen en zijn leven te geven als losprijs voor velen." Mat.20:28

    Losprijs voor "velen", dus alléén voor hen die bekeerd zijn en gehoorzaam blijven. Zij leven volgens de wet van het Nieuwe Verbond, geschreven in het hart & in het verstand. Hebr. 8:10 /10:16

  2. Men blijft aan de deur trekken om binnen te komen, maar de deur gaat naar binnen open, via Christus, Die de wet is en de profeten; de 2 getuigen.

    “En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God bewaren en het getuigenis van Jezus hebben.” Opb.12:17

    Dat vers is ook al zó versleten, het is onleesbaar geworden. Maar wat is het getuigenis van de Here Jezus ?

    “Want het getuigenis van Jezus is de geest der profetie.” Opb.19:10c Hand.5:32 Joël 2:28-30

    Je kunt die deur niet opentrekken, de Heilige Geest heeft de sleutel, en daarop staan 10 code getallen die je moet intoetsen. Geen één zit los !
    Papa heeft één sleutel met 9 code getallen om naar de bbq te gaan, leuk toch ? Zijn sleutel heeft een naam : Het merkteken van het beest. Dan.7:25 is een bevestiging hiervan. Ook al helemaal versleten.

    1. @@@@
      Ik geloof dat jij een foutje maakt Chas.
      pappa jopie popie heeft tien codes en daarmee opent men wel degelijk een deur. Erg warm daar.
      En de naamchristenen hebben ook Tien Codes=Wetten maar zoals dat met sloten gaat zo gaat het ook met Jezus geloven. Als je er eentje mist, mis je ze allen.
      Duizend jaar na de komst van Jezus onze Verlosser gaat de deur van popie jopie vanzelf open. Dan is er geen code meer nodig.
      Maar of deze waarschuwingen aankomen? Want zij verdragen de Waarheid niet meer!!!!
      En dat is triest, en ik wou dat het anders was.

      Met vr. ge.
      Marten Dek.

  3. Weet je Marten, Toen Jezus gestorven was en van het kruis was afgehaald, was er nog te weinig tijd om Zijn Lichaam te balsemen.
    Daarom werd Hij snel in het graf neergelegd en daarom kwamen de vrouwen op zondagmorgen vroeg om Zijn Lichaam te balsemen.
    Op Vrijdag was er geen tijd meer vanwege de sabbath.
    Zo klopt het geheerl van het Evangelie precies.

    Cherry

    1. Grappig hé Cherry, Jezus was wel gebalsemd. De doeken lagen in het graf.
      Wanneer stop je met die onzin.
      Je mag mijn telraam wel even gebruiken hoor. Door duizenden zondagsvierders al bijna versleten.
      En ze blijven mensenwetten volgen. Moet van hun voorgangers die door hun aardse werkgever betaald worden en gaan andere mening mogen hebben.
      Met vr. gr.
      Marten Dek.

      De rest is helaas voor jou, door de versnipperraar gegaan.

    2. Wat staat er in de bijbel?

      Volgens Mattheüs 27, Markus 15, Lukas 23 en Johannes 19 is Jezus gekruisigd op de dag der voorbereiding, die de ‘Voorsabbat’ of de ‘Voorbereiding’ genoemd wordt. De naam ‘Voorsabbat’ zegt al dat dit de dag vóór de sabbat was. In Israël begint en eindigt een dag bij zonsondergang. Volgens Joodse wetten moeten doden worden begraven vóór het begin van een sabbat of een feestdag. Jezus sterft omstreeks het negende uur, dus ongeveer drie uur in de middag van de dag voor de sabbat en Hij moest dus diezelfde dag vóór het ondergaan van de zon begraven zijn. De begrafenis was in de late namiddag tussen 15.00 uur en zonsondergang en de Opstanding moet dus drie dagen later op hetzelfde tijdstip hebben plaatsgevonden. Dan was de Opstanding dus niet bij zonsopgang, maar in de late namiddag tegen zonsondergang. Als Jezus op enig ander tijdstip is opgestaan, dan is Hij niet drie dagen en drie nachten in het graf geweest en heeft Hij met het enige teken dat Hij gaf, gefaald in het bewijzen dat Hij de ware Messias was. Volgens de Bijbelteksten was de dag na de kruisiging een sabbat en men heeft aangenomen dat deze sabbat een zaterdag was en dat Jezus dus op vrijdag gekruisigd en begraven werd. Inderdaad geven alle vier evangeliën de dag van de kruisiging aan als de voorbereidingsdag voor de sabbat. Maar welke sabbat? Daar ligt het probleem en Johannes geeft het antwoord. Het was de voorbereiding voor het Pascha en de dag van die sabbat was groot (Johannes 19:14 en 31).

      1. @@@@
        Het zou mooi zijn als Cherry eens zou zeggen, laten wij dat eens echt bekijken Maritime.
        Als Cherry eens echt zou kijken wat Jezus zegt. “Drie dagen en drie nachten”
        En niet twee knikkertjes van mijn telraam als een knikkertje ziet. Zij mag best mijn leesbril gebruiken.

        Met vr. gr.
        Marten Dek.

        Zodra zij, onee dat heb ik al gezegd!!!!

      2. cherry wat doe je met deze teksten?
        Je hebt er niet eens over. Je gooit deze teksten zomaar weg en maakt van de bijbel een leugen boek. Je bent een leugenaar. Wees eens eerlijk en ga op de punten reageren welke ook in de bijbel staan. Je kent de bijbel niet, laat staan een relatie met je Schepper.

        Johannes 19
        14 En het was de voorbereiding van het pascha, en omtrent de zesde ure; en hij zeide tot de Joden: Ziet, uw Koning!

        31 De Joden dan, opdat de lichamen niet aan het kruis zouden blijven op den sabbat, dewijl het de voorbereiding was (want die dag des sabbats was groot), baden Pilatus, dat hun benen zouden gebroken, en zij weggenomen worden.

    3. Zalven of balsemen zijn twee verschillende dingen Cherry.
      Je praat onzin door het niet te willen begrijpen en goed lezen wat er staat.

  4. MD, zou jij ergens in jouw “schip” geen telraam hebben waarop aangegeven staat :
    1 = wet 10 geboden. 2 = wet der besnijdenis. 3 = wet der zonde.

    Want anders krijgen wij steeds dezelfde argumenten met de leerlingen die de Galatieren aanhangen. Die teksten hebben we al meer dan 5 jr. besproken.

    De 10 geboden is onze “maatstaf” om goede werken te verrichten. Geloof zonder werken is dood. Werken van de Paus zijn niet volgens de maatstaf. Wet der besnijdenis, is afgeschaft, daar valt niet mee te roemen. Wet der zonde, is het overtreden van de 10 geboden. Simpel en toch moeilijk.

  5. Ik ben wat laat, want ik moest mijn werk afmaken.

    Chas zei: “Wij moeten werken de werken desgenen, die Mij gezonden heeft, zolang het dag is.; er komt een nacht, waarin niemand werken kan. ” Jhn.9:4
    Er wordt zó vaak gezegd, dat we niet door werken gered worden, maar door te geloven. Maar geloof zonder werken is dood. Jac.2:26

    Zegt Cherry:
    Beste Chas, jij haalt het woord werken en het woord wet door elkaar.

    Paulus leert mij in de brief aan de Romeinen 3, 27:
    Waar blijft dan de eigen roem? Die is onmogelijk geworden! Door welke wet? Door die van de werken? Nee, door de wet van het geloof.

    en in de brief aan de Galaten 2, 16:
    Aangezien wij weten dat de mens niet gerechtvaardigd wordt door de werken van de wet, maar alleen door het geloof in Jezus Christus, zijn … Christus Jezus gaan geloven, om gerechtvaardigd te worden door het geloof in Christus en niet door de werken van de wet, want door de werken van de wet zal geen mens gerechtvaardigd worden.

    en nog een keer in de brief aan de Galaten 3, 10:
    Want alle mensen die zich op de werken van de wet verlaten, hebben een vloek op zich geladen. Er staat immers geschreven: Vervloekt is ieder die zich niet houdt aan alle voorschriften in het boek van de Wet, en ze niet volbrengt.

    Chas, je wilt mij toch niet onder de vloek van de wet hebben???

    Oudtestamentisch was er één mogelijkheid om behouden te worden, door de wet te volbrengen. Er was ook genade, maar die was er voordat de wet van Mozes kwam. De verlossing daarv oor moest nog komen.

    Jezus heeft voor ons het Nieuwe Verbond in zijn Bloed gebracht. Dat is anders dat de wet van Mozes. Het nieuwe is gekomen, het oude is voorbijgegaan.
    Jezus heeft mijn zonden op Golgotha weggedragen. Daarom prijs en eer ik Hem en doe ik goede werken. Dat is precies wat Jacobus ons leert. Doe goed en zie niet om.

    Wie dus in de genadetijd de wet wil onderhouden, is van de genade vervallen. Hij komt dan dus voor de oordeelstroon. Dat is op de jongste dag!

    En voor welke troon kom jij dan precies, want dat zou ik wel eens willen weten! Daar gaat het om.
    Groetje, Cherry

    1. Wat een onzin schrijf jij Cherry,
      Zonder de T/G is geen genade nodig. Je snapt nog steeds niet dat je willens en wetens elke week genade nodig bent omdat je de sabbt bewust weg redeneert.

  6. “Nog andere schapen heb Ik, die niet van deze stal zijn; ook die moet Ik leiden en zij zullen naar mijn stem horen, en het zal worden één kudde, één herder.”Jhn.10:16

    Deze schapen komen uit de heidenen die bekeerd zijn, die de stem van de Here Jezus “horen”. Maar wat zei de Here Jezus :
    “Aan deze twee geboden hangt de “ganse” wet en de profeten.” Mat.23:40 Wie oren heeft, die hore; nog steeds TIEN geboden, er zit wéér niets los. Noch zit er een vuiltje aan vast.

  7. Zegt Marten: Wat gaat er gebeuren als je één van Gods Geboden niet wilt eren. Los van de Sabbat. Dan overtreedt je alle Geboden.
    Nu dat staat overduidelijk geschreven in Openbaring.
    Heel kort!!!! De eeuwige dood. Niets meer en niets minder, na dat je nog aanschouwd hebt, maar zo lees ik het, hoe de

    Cherry: Jij overtreedt ook, want je schrijft dat de geredden een beloning krijgen, je schrijft niet dat jij de hele wet hebt vervuld. Waarom jij dan wel en ik niet?
    Heb jij een voorkeursbehandeling bij God, of denk je dat?

    Cherry

    1. @@@@
      Ja Cherry, ik en velen met mij hebben een voorkeurs behandeling bij God.
      DWZ omdat wij de gehele Wet van God eren=doen met vallen en opstaan. De onveranderlijke Wet waar Jezus over spreekt, Gods Tien Geboden. Daar waar de Bergrede ook over gaat, en waar Jezus ook zegt Heer van te zijn en voor de mens is gemaakt. Niet meer alleen op steen maar ook in het hart gegrift.
      Ja, dezen hebben allen een voorkeursbehandeling.
      ====
      Hieronder kun je het lezen.
      Op. 22:18 Tegen een ieder die de profetische woorden van dit boek hoort, zeg ik met nadruk: wie iets aan dit boek toevoegt, hem zal God straffen met de plagen die erin beschreven staan;
      >>>> De zondag toegevoegd<<<< 19 en wie uit dit profetische boek iets weglaat, hem zal God zijn recht ontnemen op de levensboom en de heilige stad, die in dit boek beschreven zijn. >>>> De Sabbat er afgehaald <<<< ==== Ja dat van afgoden eren van jou heb ik weggehaald. Wens je een goede Leer toe over Gods Wil, Met vr. gr. Marten Dek.

  8. Zei Marten: Wat gaat er gebeuren als je één van Gods Geboden niet wilt eren. Los van de Sabbat. Dan overtreedt je alle Geboden. Nu dat staat overduidelijk geschreven in Openbaring.
    en…: Jezus beloofde ons, als wij Gods Geboden doen wij behouden zullen zijn.
    Zo kom ik dus niet verder!

    Cherry

  9. Voorbeeld: antwoord Marten: hoe de geredden zich een pracht van beloning, onverdiend, hebben gekregen uit geloof en Genade.

    Cherry: De geredden hebben onverdiend een pracht van een beloning uit geloof en genade gekregen. Dat zeg ik evenzo.

    Je zegt dus niet verdiend en uit geloof, dus je moet wel eerst geloven, uit genade.

    Cherry

    MD Geloven en doen. Dat doen hoort er bij.

  10. @@@@
    Het is je weer gelukt Cherry om mij aan het schrijven te krijgen.
    Jezus beloofde ons, als wij Gods Geboden doen wij behouden zullen zijn. Ook als wij het niet kunnen omdat wij te kort schieten. Dan mogen wij en krijgen het ook, om vergeving vragen. Ga heen en zondig dan niet meer!!!!
    Gods Geboden zijn niet meer alleen op steen maar ook in het hart geschreven als je ze aan wilt nemen.
    >>>> Dan staat je een geweldige toekomst met Hem ons allen te wachten. Dat gaat gebeuren als je Hem helemaal gelooft.
    ====
    Wat gaat er gebeuren als je één van Gods Geboden niet wilt eren. Los van de Sabbat. Dan overtreedt je alle Geboden.
    Nu dat staat overduidelijk geschreven in Openbaring.
    Heel kort!!!! De eeuwige dood. Niets meer en niets minder, na dat je nog aanschouwd hebt, maar zo lees ik het, hoe de geredden zich een pracht van beloning, onverdiend, hebben gekregen uit geloof en Genade.
    Met vr. gr.
    Marten Dek.

  11. “Wij moeten werken de werken desgenen, die Mij gezonden heeft, zolang het dag is.; er komt een nacht, waarin niemand werken kan. ” Jhn.9:4
    Er wordt zó vaak gezegd, dat we niet door werken gered worden, maar door te geloven. Maar geloof zonder werken is dood. Jac.2:26
    “Desgenen” is natr. God de Vader. De werken die Hij deed, waren de Tien Geboden, die Hij geschreven had op 2 stenen tafelen.
    Er komt een nacht waarin niemand werken kan. Ja, die nacht was reeds lang aangebroken, vandaar dat de “stem” zei : Gaat uit van haar, mijn volk .. ; Opn.18:4
    “Zolang Ik in de wereld ben, ben Ik het licht in de wereld.” Jhn9:5
    Nu de Here Jezus niet meer bij de mens is, is die nacht volkomen ondoordringbaar geworden, voor hen die de wetten afgeschaft hebben. Paulus zei ook, dat zonder de wet, had hij niet geweten wat het woord “begeren” betekende, in het tiende gebod. Wat op die 2 stenen tafelen geschreven staan is het licht van de wereld, zoals Christus het Licht van de wereld is. Zeurkous, die ik ben.

  12. Mijn vraagje is kort en helemaal anders; het moet zin en inhoud hebben. Want het gaat mij uiteindelijk alleen om het waarom en om het resultaat van wat jij wilt!

    Stellen we, iemand van jouw geloof gaat hemelen, hoe loopt dat verder met hem af? Laten we hem Albertus noemen.

    Wat heeft Albertus verdiend. En waarom heeft Albertus wat verdiend. Hoe krijgt Albertus eventueel zijn straf. Wanneer zal dat zijn? En waar zal dat gebeuren. En tenslotte: hoe loopt het na de gebeurtenisssen met Albertus af. Of waar doet Albertus het voor?

    Cherry

  13. Natuurlijk is het waar dat de T/G aan de Joden waren gegeven, want er staat toch immers : Eerst de Jood, dan de Griek, maar de Joden “bleven” hardnekkig, alhoewel God hen 490 jr gegeven had om zich te “bekeren”. Dan.9:24-27.
    Dus, niet zeuren om de Tien Geboden, je kent de Schrift of de Koran met de Sharia.

  14. We moeten verder in dit leven en zijn op weg naar het doel van dit aardse leven. Daar zijn we het over eens!
    Wat is dat doel precies? Dat doel dat jij propageert dat llopt via het onderhouden van de wet, hoe loopt zo’n leven af en wat is er daarna??? Want daar gaat het toch om. En dat kwam tot heden nog nooit ter sprake.
    Er was tot heden hier alleen maar straf voor andersgelovigen. Maar aan dat leven komt ooit een einde.
    Iemand heeft de wet zijn/haar leven met de beste eer en geweten gehouden. Hoe loopt dat af!!!
    Waar kan ik lezen in de Bijbel hoe dat in de eeuwigheid met die persoon afloopt of verder gaat. En wat waren de preciese voorwaarden om daaraan te voldoen.
    Dan hebben we het echt ergens over, want dat is het, waar het leven op deze aarde om draait. En vriendje Chas mag je best helpen, want ik ben benieuwd!

    Lieve groetjes, van Cherry

  15. Zegt Marrten: reageer hier maar op als je het gelezen hebt Cherry.
    >>>> http://www.bijbelengeloof.com › heb hieronder iets overgenomen uit de jouw aangerade site!

    Dit staat er in te lezen.

    De Heere kan niet duidelijker zijn in Zijn Woord! De Wet was in de eerste plaats voor Israël, de Gemeente leeft niet meer onder de Wet,

    Het kan niet duidelijker.

    Waarom zijn jullie altijd zo gewelddadig tegen een mening die niet die van jullier is!??? God is immers liefde!!!
    En wat in Joh. 3:16-18 staat, daar staat verder niets aan toegevoegd en ik heb niets weggelaten. Maar het past jou niet. Wees eens een keertje eerlijk!

    Cherry

    1. @@@@
      Alles gelezen Cherry. Zij vieren de zondag van Rome.
      lees dit.
      @@@@
      Ik geef geen mening maar alleen wat er in Gods Woord over een Teken van God staat.

      Ex 13:9 En het zal u zijn tot een teken op uw hand, en tot een gedachtenis tussen uw ogen, opdat de wet des HEEREN in uw mond zij, omdat u de HEERE door een sterke hand uit Egypte uitgevoerd heeft.
      Ex 13:16 En het zal tot een teken zijn op uw hand, en tot voorhoofdspanselen tussen uw ogen; want de HEERE heeft door een sterke hand ons uit Egypte uitgevoerd.
      Ex 31:13 Gij nu, spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Gij zult evenwel mijn sabbatten onderhouden; want dit is een teken tussen Mij en tussen ulieden, bij uw geslachten; opdat men wete, dat Ik de HEERE ben, Die u heilige.
      Ex 31:17 Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
      ====
      Mr 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om den mens, niet de mens om den sabbat.
      Mr 2:28 Zo is dan de Zoon des mensen een Heere ook van den sabbat.
      ====
      Joh 15:10 Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde.
      ====
      1Co 7:19 De besnijdenis is niets, en de voorhuid is niets, maar de onderhouding der geboden Gods.
      ====
      Met vr. gr.
      Marten Dek.

    2. De T/G is idd gegeven aan de Joden. Dat is in exodus.
      De theologen geginnen met Exodus. Mijn bijbel begint met genesis.
      Daar is de rustdag erbij geschapen door God. Toen was alles nog in harmonie met God.
      De mens begon ook met rust nadat alles geschapen is.
      Het is een instelling door God geschapen zodat de mens tijd heft om met God samen te rusten en met Hem bezaig te zijn. Dat is Zijn liefde.
      Het gaat om de relatie met de schepper en doet ons herrineren aan de scheppingsgeschiedenis en Zijn naam is daaraan verbonden dat is de zegen die God aan de sabbat verbind.
      Vanaf het begin heeft God die dag geclaimd omdat Hij de Schepper is en niet iemand anders of de zogenaamde evolutie leer.

  16. MD, ik was op bezoek op jouw link en verschillende onderwerpen gelezen, dus niet alles, maar ‘k heb 1 uitspraak gelezen waar ik niet mee eens ben. Het gaat over de “doop”.

    Je zou dat eens moeten lezen, onderw : de letter van de Geest.

    Volgens de schrijver heeft de doop niets te maken. Maar als het zo is, waarom gaf de Here ons dan het voorbeeld en moest Cornelius gedoopt worden ? Het is toch een getuigenis dat we Christus volgen, een symbool van sterven en opstanding en “daarin” geloven. Wat hij zonder duidelijke woorden zegt, is dat men niet gedoopt behoeft te worden, het is slechts een ritueel. Op zijn manier probeert hij Jezus te passeren, zoals de Paus dat op zijn manier doet.

    1. @@@@
      Chas, Bijbel en geloof zit op de verkeerde weg. Het zijn zondagsvierders en die zitten zo wie zo al naast Gods Wetten.
      Hoort bij Rome EO PKN enz. enz.

      Met vr. gr.
      Marten Dek

  17. En als ik dan een keer iets zeg, dan ben ik een heel slecht iemand. Ja, de rest wat ik ook gezegd heb, dat heb jij dan weggehaald en dan komt Chas er ook nog een schepje bovenop doen. Of dat eerlijk is???

    En Jezus leert mij: “Wie in Mij gelooft, heeft eeuwig leven en is aan geen oordeel onderworpen” (Joh. 3:16-18). Dat is de wet van geloof, van het opnieuw geboren zijn. Ik sta er goed voor! En jij?????
    En de groetjes maar weer.
    Cherry

    1. @@@@
      Of je slecht of goed bent bepaal ik niet. Je schrijft weer een stukje door mij ingekort.
      Jij zegt, >>>> En Jezus leert mij: “Wie in Mij gelooft, heeft eeuwig leven en is aan geen oordeel onderworpen”<<<< Maar Jezus zegt, Wie in mij gelooft en Gods Geboden doet!!!! Je laat stukjes weg. Moedwillig of door slimheid of door onwetendheid, jij mag het zeggen. Met vr. gr. Marten Dek.

  18. Feitelijk zijn er 2 geheimen : De dag van de komst, en de dag dat je komt te sterven. Daarom zegt de Schrift dat je altijd olie moet hebben, en dat kost ons geen cent, dan slechts te gehoorzamen.

    Maar “gehoorzamen” is anti mens, daarom is er voor hen een poel van vuur en zwavel.

    3n + 3d = 1 opstanding aan het eind van de Sabbat. Telraam uit Litouwen; wel dubbel geijkt hoor, datum, op de dag en 3 dagen ná Golgotha. Onder toezicht van Pilatus & vrouw. Geen vuiltje te bespeuren.

  19. @@@@
    Cherry.
    Pas als ik eerlijk ben kom je op de koffie.
    Dit is een behoorlijke beschuldiging, en kom die inderdaad hier maar verantwoorden.
    Ik kan je alles bewijzen met de schrift in de hand van hetgeen ik schrijf.
    Waarom nodig ik jou uit? Omdat ik het op papier niet aan jou kan uitleggen, en dat ligt aan jouw verleden. Of je zit moedwillig te klieren.
    Het is geheel vrijwillig en moet niet hoor. Net zo vrijwillig als je Jezus wilt geloven of niet.
    Met vr. gr.
    Marten Dek.

  20. Ik denk dat je “dorst” krijgt n. h. levende water. Ook water heeft wetten nodig om te bestaan. Het kan niet vanzelf naar boven stromen, wel eerst verdampen en afkoelen en weer vallen in de vorm van regen of ijsblokken van 25 kg. En denkt maar niet dat je in een grot kan verschuilen, want de bergen zullen zijn verdwenen zoals de eilanden. Wat niet zal verdwijnen zijn alleen de opgestapelde zonden, totdat jij je bekeerd hebt, en daarna gehoorzaam blijft. Dus “geen” AV mogelijkheid bedenken, zoals eens gered, altijd gered. Dat is en H/P verhaal om de waarheid te verduisteren.

    De Ark van Noah is te vergelijken met Genade, de Deur is de Tijd die wij hebben, de Regen zijn de Plagen vóórdat de Here komt.

Laat een antwoord achter aan Marten Dek Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *